Ο πρώτος κινητήρας με μεταβαλλόμενη συμπίεση πρόκειται να παρουσιαστεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού από τον όμιλο Renault - Nissan, στο πλαίσιο της στρατηγικής της γαλλοϊαπωνικής συμμαχίας να απεξαρτηθεί από την τεχνολογία των κινητήρων ντίζελ.

Ο επαναστατικός κινητήρας 2.0 τούρμπο VC-T θα συνδυάζει την απόδοση των μοτέρ βενζίνης με την οικονομία των ντίζελ. Λέγεται ότι θα αποδίδει σαν V6, αλλά με πολύ καλύτερη οικονομία καυσίμου, καθώς διεκδικεί τον τίτλο του πιο προηγμένου τεχνολογικά κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η πρώτη μάρκα που θα επωφεληθεί θα είναι η Infinity, η οποία θα αντικαστήσει με αυτόν τον δίλιτρο τον ξεπερασμένο πλέον V6 των 3,5 λίτρων. Αργότερα θα τοποθετηθεί και σε πιο μαζικά μοντέλα, όπως το Kadjar και το Qashqai.

Πως δουλεύει το μοτέρ στην πράξη; Ο όγκος του θαλάμου καύσης μεταβάλλεται ανάλογα με την θέση του πιστονιού, οπότε αναλόγως προσαρμόζεται και η σχέση συμπίεσης, από 8:1 ως 14:1. Η χαμηλή σχέση συμπίεσης ευνοεί την απόδοση. Η υψηλή σχέση συμπίεσης οφελεί περισσότερο την οικονομία.

Τα πιστόνια δεν κουμπώνουν απευθείας πάνω στον στρόφαλο, αλλά σε έναν βραχίονα που αλλάζει θέση και γωνία σε σχέση με το κομβίο του στροφάλου. Το πιστόνι κάνει πάντα την ίδια διαδρομή, σύμφωνα με την κίνηση του στροφάλου. Όμως ανάλογα με την θέση και την γωνία με την οποία ο βραχίονας εφάπτεται στο κομβίο του στροφάλου, αλλάζει το ύψος στο οποίο το πιστόνι εκτελεί την δεδομένη διαδρομή του εντός του κυλίνδρου. Η απόσταση δηλαδή μεταξύ του άνω και του κάτω νεκρού σημείου είναι σταθερή. Αλλάζει όμως το ΑΝΣ και το ΚΝΣ σε σχέση με το ύψος του κυλίνδρου.

Η Renault - Nissan ανακοινώνει ότι η οικονομία καυσίμου είναι στα επίπεδα ενός δίλιτρου ντίζελ, 27% καλύτερη σε σχέση με τον V6 3.5 τον οποίο πρόκειται να αντικαστήσει. Και 10% χαμηλότερη συγκριτικά με έναν συμβατικό δίλιτρο βενζίνης. Ταυτόχρονα η απόδοση είναι κορυφαία, με την Infinity να κάνει λόγο για 270 άλογα και 40 kgm ροπή.

Δεν είναι η πρώτη φορά που μιλάμε για την τεχνολογία κινητήρων μεταβλητής σχέσης συμπίεσης. Η Saab είχε παρουσιάσει κάτι παρόμοιο στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Εκεί η τεχνολογία ήταν διαφορετική, με ολοκληρη την κεφαλή να κινείται για να αλλάξει η σχέση συμπίεσης. Η ιδέα δεν προχώρησε ποτέ, για λόγους κόστους.

Πηγή Autoexpress